Aristotle and Dante - Anmeldelse

• Publisert: 10.10.2017, 13:59
  • ARISTOTLE AND DANTE DISCOVER THE SECRETS OF THE UNIVERSE av BENJAMIN ALIRE SÀENZ

Denne boken forteller historien om Ari og Dante; to meksikanske gutter og alt de står ovenfor. Guttene blir kjent i en sommerferie, og er fra første dag uadskillelige. De snakker sammen om alt, og tar leseren med på ferden om å finne seg selv. Boken byr på identitetskriser, seksualitets oppdagelser og familie hemmeligheter - alt fortalt gjennom Aristotle. Han higer etter å være en person han ikke er, prøver å forstå seg på seg selv og på sine foreldre, og gjennom boken følger man hans oppdagelser av hvem han er, og hvem hans familie er. Tenåringskrisen blir beskrevet godt og vil nok treffe midt i blinken for de fleste.

Dette var virkelig en vakker og unik bok. En historie om vennskap, kjærlighet, familie, kultur og det å finne seg selv. Denne boken har ALT! Alle temaene skled så fint over i hverandre og ble presentert godt gjennom hovedpersonen Aristotle og bestevennen hans Dante. Boken har noen nydelige kapitler som treffer rett i hjerterota og gjør at tårene presser seg på. Om du er lettrørt vil denne boken garantert treffe deg på en eller annen måte. Jeg likte boken på grunn av den gode historien, som ble formidlet på en varm og behagelig måte gjennom språket i boken. Når jeg leste boken fikk jeg en behagelig ro og varme i kroppen, så det var den perfekte bok å koble ut med fra en travel hverdag. Jeg likte også spesielt godt settingen, der handlingen foregår i El Paso i Texas, der den meksikanske kulturen blir beskrevet godt og følger gjennom boken med en rød tråd.

Boken får fem av fem hjerter av meg ♥♥♥♥♥

#bok #bøker #bokanmeldelse #bokomtale #anmeldelse #aristotle #dante #filosofi #litteratur