All the bright places - Anmeldelse

• Publisert: 08.09.2017, 12:26
  • ALL THE BRIGHT PLACES av JENNIFER NIVEN

Frst og fremst; herreguuud for en fantastisk fin bok! Jeg nt hver eneste side, og denne boken er blitt en av mine nye favoritter. Jeg vil til og med skryte av den spass mye ved si at den nesten strekker seg helt opp til The Fault in our Stars av John Green, og det er store ord nr det kommer fra meg, som elsker alle John Greens bker. All the bright places er en trist, morsom og fin fortelling om Finch og Violet; to tenringer som begge sliter med sitt. De mtes p toppen av en bygning, der de begge str p kanten med bakken flere meter under dem. Finch er den som klarer overtale Violet om ikke hoppe. Det er starten p et helt fantastisk vennskap og en kjrlighetshistorie ulik noen annen.

Finch og Violet fr i skoleoppgave om dra rundt i Indiana for utforske staten. For hvert sted de drar skriver de om stedet og legger fra seg noen skatter etter seg, som en pminnelse om at de har vrt der til resten av verden. Gjennom utforske Indiana oppdager de like mange nye ting med hverandre, og mens skoleprosjektet utvikler seg, utvikler ogs livene til Finch og Violet seg. Mens Violet forelsker seg og fler at livet gr fra sort til hvitt, blir Finch sitt liv mrkere og mrkere. En dag er verden hans s mrkt at han forsvinner, noe som egentlig ikke er uvanlig for Finch som kommer og gr i livet sitt som han vil. Det som er annerledes denne gangen er at han forsvinner for en veldig lang stund, og det blir Violets oppgave finne han igjen. "All the bright places" er historien om en jente som lrer leve av en gutt som nsker d.

Heeelt amazing! Boken tok med p en flelses berg-og-dalbane, der jeg lo og grt om hverandre. P et tidspunkt hulket jeg, og mtte legge fra meg boken i to dager fr jeg klarte lese noe videre. I boken var det ca. annenhvert kapittel fra Finch og Violets synsvinkel, noe jeg likte spesielt godt. De er begge to unike og spennende karakterer, noe som gjorde historien enda bedre. Temaet i boken er relativt tungt, men den ble lett og lese p grunn av Finch's mange morsomme pfunn og kommentarer. Boken forteller s fint at det gr ann ha det bra selv om man har det vondt, noe som er et veldig viktig budskap!

Boken fr fem av fem hjerter ♥♥♥♥♥